ADFC Sternfahrt 2007 - vini, vidi, bicicletti

Uczestnicy

Ania, Marcin, Filip i ja.

Plan

Głównym celem był udział w maratonie gwiaździstym (die Fahrradsternfahrt) w Berlinie. Przy okazji chcieliśmy zwiedzić Muzeum DDR i/lub Muzeum Techniki oraz spojrzeć na Berlin z wieży telewizyjnej (der Berliner Fernsehturm). Dodatkowo planowałem zrobienie sobie zdjęcia z pomnikiem Fryderyka Engelsa, żeby poirytować kolegę Marka W., który do Engelsa jest zadziwiająco podobny :-)

Wyjazd

Dzień pierwszy - 2 czerwca 2007

Razem z Filipem spakowaliśmy rowery do samochodu i z lekkim opóźnieniem wyruszyliśmy do Piły. Tam już czekał na nas Marcin z Anią. Przepakowaliśmy bagaże i rowery do busa ruszyliśmy do Kostrzynia. Na granicy niemiecki celnik kazał nam zjechać na bok i poczekać. Po kilku minutach stresu oddał paszporty i pozwolił jechać dalej.

Wstępnie byliśmy przygotowani na spanie w samochodzie, ale skończyło się na noclegu w pierwszym znalezionym na mapie schronisku młodzieżowym. Lokalizacja bardzo dobra, cena akceptowalna jak na tak krótki wyjazd (pokój czteroosobowy, 27 euro za dobę ze śniadaniem).

Było już późne popołudnie, zostawiliśmy bagaże w pokoju, wzięliśmy rowery (Ania wypożyczyła pięknego Diamanta ze schroniska) i ruszyliśmy na miasto. Ponieważ schronisko znajduje się w samym centrum więc ledwo ruszyliśmy to już byliśmy w Tiergarten. A stamtąd do Kolumny Zwycięstwa (die Siegessäule) i Bramy Brandenburskiej (das Brandenburger Tor). Potem pojechaliśmy pod wieżę telewizyjną, stamtąd na das Marx-Engels Forum porobić sobie zdjęcia przy pomniku Marksa i Engelsa. Wyszły słabo, bo było już ciemno… Później pojechaliśmy jeszcze obejrzeć Checkpoint Charlie i około północy dojechaliśmy z powrotem do schroniska.

Dzień drugi - 3 czerwca 2007

Berliner Zeitung podaje, że uczestników było ponad 250 tysięcy!

Powrót

Podsumowanie

Linki

Zdjęcia

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 License.